ساخت حساب

حساب ندارید؟

ایردراپ چیست؟ چرا ایردراپ های تلگرامی این روزا محبوب شدن؟

ایردراپ چیست؟ چرا ایردراپ های تلگرامی این روزا محبوب شدن؟

    ایردراپ (Airdrop) به رمز ارزهای رایگانی گفته می‌شود که شرکت‌های توسعه‌دهنده یک پروژه تازه راه‌اندازی شده با شرایط خاص بین کاربران توزیع می‌کنند. معمولا هدف از توزیع این رمز ارزهای رایگان در شرکت‌های بلاک‌چینی تازه تاسیس، تبلیغات برای آن ارز مشخص و جذب کاربران بیشتر برای افزایش اعتبار است. در سال‌های اخیر تلگرام نیز پروژه‌های Airdrop مختلفی را اجرا کرده و در حال حاضر در بین کاربران خود محبوبیت زیادی دارد. کاربران ایردراپ ‌های تلگرام به ازای انجام فعالیت‌های خاصی مانند عضویت در کانال‌ها، ارسال پیام، دعوت از دوستان یا تعامل با یک بات از تلگرام توکن یا ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. اگر جزو طرفداران ایردراپ‌ها هستید یا تمایل به آشنایی بیشتر با مفاهیم این حوزه دارید، مطالعه این مقاله از صرافی اینوسویت قطعا برای شما کاربردی خواهد بود.

ایردراپ (Airdrop) چیست؟

    ایردراپ در دنیای ارزهای دیجیتال به روشی گفته می‌شود که در آن یک پروژه یا شرکت، ارز دیجیتال خود را به‌صورت رایگان به کاربران واجد شرایط هدیه می‌دهد. هدف از Airdrop معمولا تبلیغ پروژه، جلب توجه بازار، تست شبکه رمزارزها یا تشویق کاربران به مشارکت و استفاده از پلتفرم یا سرویس خاصی است. کاربران معمولا برای دریافت ارز رایگان از توکن‌های تازه تاسیس باید یک سری کارهای ساده مانند ثبت‌نام در یک پلتفرم، عضویت در شبکه‌های اجتماعی پروژه یا دعوت از دوستان را انجام دهند. ایردراپ‌ها یکی از راه‌های پرطرفدار و کاربردی برای رشد سریع جامعه کاربران و افزایش آگاهی از یک پروژه جدید در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. در واقع Airdrop روشی است که برای بازاریابی ارزهای دیجیتال جدید و توکن‌های نوپا از آن استفاده می‌کنند.

انواع مختلف ایردراپ

    روشی است که برای بازاریابی ارزهای دیجیتال جدید از آن استفاده می‌شود. ایردراپ‌ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند و استراتژی اعطای توکن رایگان در هریک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. انتخاب نوع مناسب Airdrop به هدف و برنامه‌های پروژه بستگی دارد. ایردراپ استاندارد(Standard Airdrop): در این نوع پروژه‌ها تعداد مشخصی توکن به‌عنوان پاداش به کاربران هدیه داده می‌شود. برای شرکت در این روش توزیع توکن رایگان معمولا عضویت در یک شبکه اجتماعی یا کانال مخصوص جهت دریافت ارز الزامی است. بسیاری از ایردراپ ‌های تلگرامی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. ایردراپ جایزه‌ای(Bounty Airdrop): در این نوع پروژه‌ها معمولا کاربران با انجام کارهای خاصی مانند تبلیغ پروژه در شبکه‌های اجتماعی، نوشتن مقالات یا ساخت ویدئوها پاداش می‌گیرند. برای دریافت این نوع توکن رایگان نیاز به فعالیت و تعامل بیشتر دارید و باید زمانی بیشتری را به انجام دستورات اختصاص دهید. ایردراپ هولدر(Holder Airdrop): این ایردراپ‌ها فقط بین کاربرانی توزیع می‌شود که از قبل توکن‌های خاصی را در کیف پول خود نگه داشته‌اند. معمولا برای مشارکت در این پروژه‌ها نیازی به انجام فعالیت اضافی نیست و فقط داشتن توکن کفایت می‌کند. ایردراپ اختصاصی(Exclusive Airdrop): ایردارپ‌های انحصاری فقط برای کاربرانی دردسترس است که شرایط خاصی مانند عضویت در یک ICO یا کاربران اولیه یک پلتفرم را دارند. هاردفورک(Hard Fork Airdrop): زمانی که یک بلاکچین هاردفورک یا به دو زنجیره مجزا تقسیم می‌شود، دارندگان توکن‌های زنجیره اصلی توکن‌های جدیدی از زنجیره جدید را نیز به عنوان ایردراپ دریافت می‌کنند. ترانسکشن (Transaction Airdrop): در این نوع ایردراپ‌ها کاربران به‌عنوان پاداش برای انجام یک تراکنش خاص یا به‌دلیل فعالیت در یک صرافی خاص، توکن دریافت می‌کنند. هدف از این ایردراپ‌ها می‌تواند جذب کاربران بیشتر، تقویت حس وفاداری در کاربران قدیمی، افزایش تعامل یا تبلیغ یک پروژه باشد.

ایردراپ های تلگرامی چیست؟

    در چند سال اخیر صرافی‌ها، پلتفرم‌های دیفای، کلکسیون‌های NFT و شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام برای تبلیغات ارزهای جدید و جذب مشتریان بیشتر توکن رایگان توزیع کرده‌اند. برای شرکت در ایردراپ ‌های تلگرام معمولا باید عضو کانال یا گروه مربوطه شوید و سپس دستورات خاصی را اجرا کنید که توسط بات یا مدیران کانال اعلام می‌شود. آسان بودن دستورات، در دسترس بودن تلگرام برای همه و شرایط راحت دریافت ایردراپ ‌های تلگرامی از دلایل اصلی محبوبیت آن در بین کاربران است. این ایردراپ‌ها فرصتی برای به‌دست آوردن ارز دیجیتال رایگان هستند، اما باید بدانید که همه Airdrop های تلگرامی معتبر نیستند و شما قبل از عضویت در هر بابت یا کانال تلگرامی باید اعتبار آن را بسنجید. برخی از معروف‌ترین ایردارپ‌های معتبر و شناخته شده تلگرامی عبارتند از: نات کوین تون کوین همستر کامبت بلوم داگز میجر سی ای اکس دات کوین

دلایل محبوبیت ایردراپ های تلگرامی

    تلگرام جزو محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسان در جهان است، اغلب ایرانی‌ها نیز در این پیامرسان یک حساب کاربری دارند. تلگرام با میلیون‌ها کاربر خود در سراسر جهان، بستری مناسب برای اجرای Airdrop ها فراهم کرده و در سال‌های اخیر به کاربران خود توکن‌های زیادی هدیه داده است. دسترسی گسترده و آسان دلیل اصلی محبوبیت ایردراپ های تلگرامی است، اما دلایل دیگری نیز برای استقبال زیاد کاربران وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: هزینه ناچیز برای نقد کردن توکن‌ها و سوددهی بالا؛ افزایش تعاملات و آگاهی‌بخشی در بین کاربران؛ توزیع عادلانه و امکان جذب کاربران جدید؛ ایجاد تعهد و وفاداری در کاربران؛ امکان اشتراک‌گذاری آسان در بین کاربران فعلی، دوستان و آشنایان؛

راه های تشخیص ایردراپ های معتبر

    برای تشخیص معتبر بودن Airdrop ‌های رایگان می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از دلایل مهم برای معتبر بودن یک پروژه ایردراپ داشتن وب‌سایت حرفه‌ای و فعالیت فعال در شبکه‌های اجتماعی است. اگر تنها یک فرم ثبت‌نام یا صفحه تلگرام وجود برای ایردراپ وجود دارد، باید به شفافیت و اعتبار آن شک کرد. اطلاعات دقیق درباره تیم، هدف و رویدادهای پروژه نیز باید در دسترس باشد. همچنین در صورت درخواست اطلاعات شخصی یا اطلاعات کیف پول برای دادن توکن رایگان، باید به آن شرکت توزیع کننده مشکوک شوید.

مزایا و معایب ایردراپ‌ ها

    بسیاری از پروژه‌های جدید و نوپا در دنیای بلاکچین و رمز ارزها از ایردراپ‌ها به‌عنوان فرصتی برای تست شبکه و توکن‌ها در محیط واقعی استفاده می‌کنند. اغلب ایردراپ‌های تلگرامی نیز با همین هدف و برای جذب کاربران بیشتر و افزایش آگاهی از ارزهای جدید راه اندازی شده‌اند تا جامعه خود را گسترش دهند. این Airdrop ‌ها برای کاربران خود محاسن و معایبی دارند و بهتر است قبل از عضویت در آن‌ها از این مزایا و معایب مطلع باشید.

    مزایای ایردراپ ‌ها برای کاربران

    کسب رایگان توکن‌ها: کاربران بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مالی و بدون هیچ اجباری می‌توانند توکن‌های جدید دریافت کنند. بنابراین کاربران می‌توانند در پروژه‌های جدید مشارکت داشته باشند و از رشد احتمالی ارزش توکن‌ها در آینده فقط با صرف زمان خود بهره‌مند شوند. افزایش تجربه و دانش: شرکت در Airdrop ‌ها می‌تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاک‌ چین را افزایش دهند. در واقع با شور و هیجانی که دریافت توکن رایگان برای شما ایجاد می‌کند، این فرصت را دارید تا با حداقل هزینه وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و مهارت معامله‌گری خود در این بازار را تقویت کنید. پتانسیل سودآوری: برخی از توکن‌هایی که از طریق ایردراپ‌ها به کاربران هدیه داده می‌شود، ممکن است در آینده ارزش زیادی پیدا کنند و برای دارندگان این توکن‌ها سود مالی قابل توجهی داشته باشند.

    معایب ایردراپ ها برای کاربران

    خطر کلاهبرداری: برخی از ایردراپ‌ها اعتبار کافی ندارند یا توسط شرکت‌های کلاهبردار راه‌اندازی شده‌اند که هدفشان فقط سرقت اطلاعات شخصی یا دسترسی به کیف پول‌های کاربران برای سوء استفاده است. عضویت در بعضی از این شبکه‌های نامعتبر نیز احتمال قرار گرفتن کاربران در معرض خطراتی مانند حملات فیشینگ یا هک را افزایش می‌دهد. لیست نشدن توکن‌ها: برخی از این ارزها هیچ‌وقت در فهرست صرافی‌ها لیست نمی‌شوند و کاربران امکان معامله آن را نخواهند داشت. این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای دریافت توکن‌های هدیه و رایگان است. توکن‌های بی‌ارزش: برخی از Airdrop ‌ها توکن‌هایی را به کاربران خود هدیه می‌دهند که در نهایت هیچ ارزشی ندارند یا به‌سرعت ارزش خود را از دست می‌دهند. همچنین نداشتن شفافیت در روش‌های توزیع یا زمان لیست شدن توکن‌ها از دلایل کاهش ارز است. نیاز به فعالیت زیاد و محدودیت توزیع توکن‌ها: توزیع توکن‌های محدود در ازای درخواست‌های زیاد و فعالیت‌های زمان‌بر مانند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی یا دعوت از دوستان که برای همه کاربران راضی‌کننده نیست.

چطور ایردراپ های تلگرامی را برداشت کنیم؟

    بسیاری از افراد متعقدند که Airdrop ‌ها در واقع توکن‌های رایگان نیستند! و برای به‌دست آوردن آن‌ها باید زمان و هزینه زیادی صرف کرد. یکی از هزینه‌های پنهان که برای تراکنش ایردارپ‌های تلگرامی باید بپردازید، هزینه مربوط به گس فی است. این هزینه بابت تراکنش و به‌عنوان کارمزد از دارندگان توکن‌های رایگان‌ دریافت می‌شود. برای تهیه گس فی شبکه مورد نظر خود می‌توانید به سایت صرافی اینوسویت مراجعه کنید. ما در سایت صرافی امکان تهیه گس مورد نیاز برای شبکه‌های مختلف مانند تون (TON) را برای کاربران فراهم کرده‌ایم. کاربران اینوسویت می‌توانند با حداقل ۵۰ هزارتومان به‌صورت آنلاین گس بخرند و تراکنش توکن دریافتی از طریق ایردراپ را انجام دهند.

جمع بندی

    ایردراپ‌ها ابزاری قدرتمند برای بازاریابی، شناسایی مشکلات شبکه و جذب کاربران جدید در دنیای ارزهای دیجیتال هستند. آن‌ها امکان توزیع عادلانه توکن‌ها را فراهم کرده و به پروژه‌ها در کاهش هزینه و ایجاد جامعه‌ای فعال و پایدار کمک می‌کنند. البته کاربران باید در هنگام دریافت توکن رایگان به اعتبار پروژه توجه نمایند تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند. در آخر باید بگوییم که اگر برای انجام تراکنش‌ توکن‌های رایگان خود نیاز به گس فی یا سایر خدمات دارید، صرافی اینوسویت تمامی امکانات لازم برای معاملات شما با حداقل هزینه را فراهم کرده است. کاربران این صرافی می‌توانند با حداقل هزینه یعنی ۵۰ هزار تومان، از طریق درگاه این صرافی خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

بازگشت